PERSBERICHT: ASV LEBO gaat met Os Lusitanos fuseren
31 mei 2023

PERSBERICHT: ASV LEBO gaat met Os Lusitanos fuseren

De Amsterdamse zaalvoetbalverenigingen Os Lusitanos en ASV Lebo hebben besloten om met ingang van het seizoen 2023-2024 de krachten te bundelen. Verkennende overleggen tussen besturen van beide verenigingen hebben duidelijk gemaakt dat de clubs een overeenkomstige cultuur en visie delen. De verenigingen blijken verder qua samenstelling complementair aan elkaar te zijn en kunnen door de fusie hun inclusieve karakter vergroten. Door de fusie hoopt het nieuwe bestuur nog beter te kunnen investeren in speelsters en spelers, coaches, faciliteiten en infrastructuur.

De nieuwe vereniging die Os Lusitanos zal heten heeft als voornaamste doel het zaalvoetbal in Amsterdam verder te professionaliseren. ASV Lebo speelt momenteel met het eerste mannenteam in de Eredivisie, terwijl Os Lusitanos met de vrouwen ook op het hoogste niveau speelt. Beide verenigingen hebben een fors aantal recreatieteams. De fusie legt een nog stabielere basis voor het bedrijven van zowel topzaalvoetbal als zaalvoetbal als breedtesport.

Reactie plaatsen